Liv, 24 år

- har startet på en række forskellige uddannelsesforløb.

Hun har lavt selvværd, få venner og begrænsede sociale færdigheder. Dette påvirker hendes evne til at få nye venner, når hun starter på en uddannelse, hun bliver ensom og udvikler midlertidige depressioner.

Liv er intelligent, men meget introvert og har skiftevis været i uddannelse og i aktivering siden hun færdiggjorde sin HF uddannelse.

Simon, 22 år

- har været i aktiveringssystemet siden han forlod folkeskolen i en alder af 16 år.

Han har været tilknyttet mere end 10 forskellige praktikforløb, men har grundet manglende engagement og motivation ikke været i stand til at gennemføre nogle af forløbene.

Simon bruger meget tid på at spille computer online, hvilket påvirker hans søvnmønster og hans evne til at fastholde en konsistent rutine.

Rasmus, 19 år

- er uddannet automekaniker, men kan ikke finde fast arbejde.

Han er opvokset i en ustabil familie og er påvirket af sin sociale arv.

Rasmus’ vennekreds består primært af andre unge i aktiveringssystemet, de hænger tit ud om aftenen og deler ofte en joint.

Rasmus er udadvendt og vellidt af alle han møder, men hans ustabile privatliv har indflydelse på hans døgnrytme og rutiner. Han er mentalt klar til at ændre sin livsstil.